El grup municipal de Vox a Castalla ha instat l’equip de govern que es fiscalitze a l’empresa adjudicatària del servei de recollida de residus i neteja viària perquè complisca amb el signat donant un servei de qualitat.
La petició es va realitzar en el ple del passat 4 d’octubre, on el partit va sol.licitar a la regidoria corresponent i serveis tècnics municipals que realitzen un major control, amb la finalitat de constatar “les deficiències que s’estan produint en aquests serveis per a així poder exigir que les esmenen amb els materials i recursos humans necessaris per a mantindre Castalla neta i millorar el servei”.
Des de Vox consideren necessari que els treballs es revisen diàriament i d’esta manera es puguen obrir expedients més continus i fiscalitzar millor a l’empresa adjudicatària.
En este sentit, els representants de Vox opinen que “és inadmissible que un contracte de neteja tinga 12 anys de duració, perquè s’acomoden i fa que l’empresa no complisca amb la seua comesa com està ocorrent” i encara que cree que esta situació ha de revertir-se entre tots, li demana a l’Ajuntament que “abans d’exigir a la ciutadania un comportament cívic cal donar exemple i facilitar les coses”.
Per a això, proposen reparar, reemplaçar o col.locar més papereres pels carrers de la localitat i urbanitzacions; habilitar més zones de pipican; mantindre els contenidors correctament emplaçats i condicionats; ampliar l’horari de l’ecoparc; i ampliar la recollida d’estris a les zones rurals.
Una vegada implementat el servei, considera que es podrà demanar responsabilitats als veïns i implantar ordenances municipals en les quals s’acullen les mesures i sancions per incompliment per a mantindre la ciutat i el seu entorn net i ordenat.