Actualidad, Castalla
La Policia Local treballa en una modificació de l’ordenança després de les queixes per la circulació d’aquests vehicles per voreres i en direcció prohibida

Castalla estudia reforçar la regulació dels patinets elèctrics davant l’augment d’incidències als carrers

Els patinets elèctrics han entrat de ple en el debat polític municipal. Durant l’últim plE, diversos grups van reclamar una regulació més específica per a aquests vehicles després de denunciar situacions que, segons van assenyalar, s’han convertit en habituals als carrers de Castalla.

La qüestió va sorgir durant el debat de la modificació de l’ordenança de convivència ciutadana per regular els horaris d’ús de les pistes de skate. Tot i que el punt no feia referència directament als vehicles de mobilitat personal, els grups municipals van aprofitar la discussió per traslladar la seua preocupació per la circulació dels patinets elèctrics al municipi.

Durant el debat, els regidors van descriure diverses situacions que, segons van assegurar, es produeixen amb freqüència. Entre elles, van citar patinets circulant per damunt de les voreres, en direcció prohibida o sense respectar les normes bàsiques de circulació. Un dels edils va relatar que recentment es va trobar amb un usuari circulant en sentit contrari pel carrer Major, mentre que altres van afirmar haver estat a punt de ser atropellats en més d’una ocasió mentre caminaven per la via pública. També es va posar sobre la taula el baix ús del casc entre els conductors d’aquests vehicles i la preocupació per possibles accidents si no s’adopten mesures de regulació. De fet, durant la sessió es va arribar a advertir que «un dia tindrem un disgust si no fem una ordenança sobre això».

La preocupació no és nova. L’ordenança municipal de trànsit ja conté algunes referències a patins i patinets, especialment en les zones de prioritat invertida, on aquests vehicles tenen preferència respecte a la resta del trànsit però no sobre els vianants. Així mateix, la normativa també prohibeix la realització d’acrobàcies i jocs d’habilitat amb bicicletes, patins o monopatins fora de les zones habilitades per a aquest ús. No obstant això, la regulació actual no desenvolupa de manera específica aspectes vinculats als patinets elèctrics, un tipus de vehicle que ha experimentat una forta expansió durant els últims anys.

Davant aquesta situació, la regidora de Seguretat, Magdalena Berenguer, va confirmar durant la sessió plenària que la Policia Local ja està treballant en una modificació de l’ordenança «per fer-ho constar tot» i va anunciar també una campanya informativa de cara a l’estiu dirigida als usuaris d’aquests vehicles.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Normas de uso

  • Esta es la opinión de los internautas, no de escaparatedigital.com.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Reservado el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • El e-mail debe ser correcto ya que el comentario será validado a través de dicho correo electrónico, aunque este campo será ocultado en los comentarios.
  • Los comentarios vertidos en esta web son responsabilidad de sus respectivos remitentes, no de Escaparate Digital La IP y el mail de los remitentes serán guardados y podrán ser facilitados a las autoridades competentes en caso de que éstas los requieran.
  • Los comentarios que no se refieran a la noticia o artículo al que corresponden serán eliminados o no autorizados.

Los datos personales recogidos formarán parte de un fichero automatizado debidamente inscrito en la Agencia de Protección de Datos, propiedad de AREA OBERTA, S.L, con CIF B-03989845 y con domicilio en Avda. Juan Carlos I, de Ibi, cuya única finalidad es gestionar el servicio. Como responsable del fichero, ESCAPARATE garantiza el cumplimiento de la Ley Orgánica 15/1999 de Protección de Datos de Carácter Personal. El usuario podrá ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición dirigiéndose a info@escaparatedigital.com. Àrea Oberta se reserva el derecho a publicar estos comentarios en la edición impresa de Escaparate o en cualquier otro soporte.