L’Associació de Comparses de Moros i Cristians Mare de Déu de la Salut d’Onil ha anunciat que Antonio Colás Albero serà el pregoner de les festes de 2026. L’acte tindrà lloc el dissabte 14 de març, a les 20.00 hores, al local social de la comparsa de Moros Artistes, dins de la presentació de capitans i el nomenament de socis d’honor i càrrecs festers.
Colás, fester de la comparsa d’Estudiants des del seu naixement fa quasi 56 anys, és una persona profundament vinculada a les tradicions i a la vida festera d’Onil. Al llarg dels anys ha participat activament en els actes de les festes de Moros i Cristians, mantenint una presència constant i compromesa dins del món fester.
A més de la seua implicació com a comparsista, ha col·laborat en diverses ocasions amb l’Associació de Comparses, especialment amb l’aportació de fotografies per al llibre de festes i participant en els concursos festers, en alguns dels quals ha obtingut premis.
La seua trajectòria també està lligada a la música i a la cultura local. Ha format part del Grup Folklòric d’Onil i ha sigut músic del Centre Instructiu Musical d’Onil (CIMO) durant més de vint anys. En esta entitat també ha exercit responsabilitats dins de la junta directiva i ha arribat a ocupar la presidència durant un període.
