La Casa de Cultura acull, del 15 al 22 d’octubre, l’exposició itinerant Francesc Almela i Vives. Humanista de l’edat de plata, una proposta cultural que permet conéixer la vida i l’obra d’una de les figures destacades de la literatura i la investigació valencianes del segle XX.
Dotze panells informatius
La mostra, formada per dotze panells informatius, s’emmarca en les activitats impulsades per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), que ha designat Almela i Vives com a Escriptor de l’Any 2026, amb l’objectiu de recuperar i difondre el seu llegat cultural.
Nascut a Vinaròs, l’autor va desenvolupar una extensa trajectòria com a escriptor, periodista, historiador, traductor i investigador. Va participar en iniciatives culturals com la revista Taula de Lletres Valencianes i va contribuir a l’acord ortogràfic de les Normes de Castelló de 1932.
Una obra transversal
La seua producció literària comprén poesia, narrativa i nombrosos estudis històrics. Entre les seues publicacions destaquen L’espill a trossos, Joujou i Panorama històric de la literatura valenciana.
Almela i Vives també va exercir com a arxiver municipal i cronista de València, ciutat on va morir l’any 1967.
El seu llegat documental es conserva actualment a la Biblioteca Valenciana, que custodia una part important de la seua biblioteca i del seu arxiu personal.





