L’Ajuntament ha decidit recórrer judicialment la decisió del Consell de Ministres d’atorgar autorització administrativa a l’empresa Cobra Concesiones SL per a la instal·lació de la megaplanta solar ‘FV Castalla.
Aquesta empresa formava part del conglomerat empresarial de Florentino Pérez, fins que fa uns mesos va ser venuda al grup francès Vinci, i el projecte aprovat contempla una central fotovoltaica de 99’99 MW i les infraestructures d’evacuació: una subestació transformadora de 30/220 kV, la línia elèctrica de 220 kV i la subestació de col.
L’alcalde, Jesús López, explica que s’acolliran al Decret llei 7/2024, del 9 de juliol, del Consell, de simplificació administrativa de la Generalitat, “on s’atorga als ajuntaments poder de decisió”.
Castalla va decidir suspendre la concessió de llicències el 2021 mentre modifica el seu PGOU per prohibir la instal·lació de grans extensions de plaques solars pel seu elevat impacte i agressió mediambiental. El Consistori castallenc, a més, ha emès informes desfavorables contra la macroplanta, motivats per criteris urbanístics.


