El cicle superior d’FP Dual en Transformació de Polímers, implantat el curs 2020-2021 a l’IES La Foia, deixarà d’impartir-se el proper curs a causa de la manca de matriculacions.
Aquesta titulació, que va ser sol·licitada amb insistència per l’Associació d’Empresaris IBIAE i presentada com a única en la seua especialitat a tota la Comunitat Valenciana, no ha aconseguit atreure l’interès esperat. L’escassa demanda dels cicles industrials entre els joves ha estat determinant i, amb només tres alumnes matriculats, la conselleria d’Educació ha optat per desactivar el cicle per al proper curs.
El director de l?institut, Felipe Garrido, lamenta aquesta circumstància, tot i que és conscient de l?escàs atractiu que aquest tipus d?estudis generen, actualment, entre els estudiants. «Amb aquest tipus de cicles toquem os, els alumnes es volen dedicar a altres coses», assenyala.
Tot i això, Garrido considera que cal fer una reflexió positiva i posar-se a treballar perquè els estudiants s’il·lusionin amb el futur professional que els ofereix aquest sector, “cal recuperar l’interès” i, alhora, reforçar el teixit industrial de la comarca retenint el talent.
Taula de treball
Precisament, els sectors integrants de la Mesa de Formació per a l’Ocupació van decidir a la reunió del dimarts 3 de juny crear una taula de treball per abordar aquestes qüestions i tractar de recuperar el cicle formatiu.
Felipe Garrido assenyala que es podria arribar a temps si es presenten les matrícules suficients a la Conselleria i, l’objectiu és “treballar per activar el cicle”. Entre les propostes hi ha oferir un cicle amb formació dual intensiva.
Fira de Formació
Un altre dels assumptes tractats a la Mesa de Formació per a l’Ocupació va ser la valoració de la segona edició de la Fira de Formació, celebrada el mes d’abril passat. Els ponents, explica l’alcalde, Sergio Carrasco, van destacar de manera molt positiva el que s’hagués celebrat aquest any a l’antiga fàbrica Rico i l’èxit de participació i els bons resultats a curt termini.
Aquest ha estat el cas de l’Escola Oficial d’Idiomes, que ha disparat la matriculació a la seva seu d’Ibi i ara es planteja l’ampliació de l’oferta formativa.
Organitzada per l’Ajuntament, la Mesa de Formació per a l’Ocupació, està integrada per les entitats: IBIAE Associació Empresaris, IES Fra Ignacio Barrachina, EOI Alcoi, inspector d’Educació de la zona, IES Nou Derramador, representants polítics, GVA Labora i IES La Foia Ibi.



