Actualidad, Onil
L’activitat va comptar amb veïns d’Onil i membres del món polític i ecologista

Sumem Onil organitza una marxa protesta contra la planta fotovoltaica a la Vall de Polop

El passat dissabte 5 d’abril, Sumem Onil va organitzar una marxa amb l’objectiu de donar a conéixer a la ciutadania el projecte d’implantació d’una planta fotovoltaica a la Vall de Polop, en què van participar al voltant de cinquanta persones.

En l’activitat organitzada pel grup, que va comptar amb la participació de veïns i veïnes d’Onil i representants polítics i d’associacions ecologistes d’altres localitats veïnes, es va informar de l’afectació sobre l’entorn natural de la comarca. Posteriorment, el grup va recórrer el camí que separa l’Arcada i el Mas del Xocolater, a la Vall de Polop a Alcoi, just entre els parcs naturals de la Serra de Mariola i de la Font Roja, on està prevista la instal·lació de més de 80.000 plaques fotovoltaiques que ocuparan una superfície de 70 hectàrees.

A més a més, es preveu que la línia d’evacuació creue de nord a sud el terme municipal d’Onil, travessant els Barrancs de Tauenga, l’Arcada i les Cadolles, fins a la zona de la Canyada, on es pretén construir una subestació elèctrica, ja en terme de Castalla.

A finals de gener, la Generalitat va donar autorització ambiental a aquesta planta solar que preveu generar al voltant de 50 MWh, tot i que la comarca no se’n veurà beneficiada. No es tracta d’un projecte que aposte per una transició energètica cap a un model més sostenible, sinó que només busca l’especulació i el major benefici econòmic possible de les grans empreses energètiques.

En aquesta jornada, també es van explicar els altres projectes fotovoltaics previstos a la nostra comarca i que tindran un gran impacte en l’entorn.

Aquesta activitat s’emmarca dins de les accions programades per la plataforma formada per Som Ibi, Compromís Castalla i Sumem Onil, la qual pretén difondre i conscienciar la ciutadania sobre les plantes que es pretenen instal·lar a la Foia de Castalla, les quals arrasaran el nostre patrimoni natural, convertint així els nostres pobles en una central elèctrica.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Normas de uso

  • Esta es la opinión de los internautas, no de escaparatedigital.com.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Reservado el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • El e-mail debe ser correcto ya que el comentario será validado a través de dicho correo electrónico, aunque este campo será ocultado en los comentarios.
  • Los comentarios vertidos en esta web son responsabilidad de sus respectivos remitentes, no de Escaparate Digital La IP y el mail de los remitentes serán guardados y podrán ser facilitados a las autoridades competentes en caso de que éstas los requieran.
  • Los comentarios que no se refieran a la noticia o artículo al que corresponden serán eliminados o no autorizados.

Los datos personales recogidos formarán parte de un fichero automatizado debidamente inscrito en la Agencia de Protección de Datos, propiedad de AREA OBERTA, S.L, con CIF B-03989845 y con domicilio en Avda. Juan Carlos I, de Ibi, cuya única finalidad es gestionar el servicio. Como responsable del fichero, ESCAPARATE garantiza el cumplimiento de la Ley Orgánica 15/1999 de Protección de Datos de Carácter Personal. El usuario podrá ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición dirigiéndose a info@escaparatedigital.com. Àrea Oberta se reserva el derecho a publicar estos comentarios en la edición impresa de Escaparate o en cualquier otro soporte.