Encarnación Mateo, veïna d'Onil, ha sigut la donant

El MACA rep una donació de 55 documents d’Eusebio Sempere

Cartes, postals, fotografies i documents personals de l’artista d’Onil, que inclouen algunes curiositats, formen part de la donació realitzada per Encarnación Mateo, veïna d’Onil, al MACA (Museu d’Art Contemporani d’Alacant). Al costat d’escrits familiars i artístics, hi ha una sol·licitud de préstec a la llavors Caixa del Sud-est i un certificat de l’església d’Onil sobre la seua conducta moral i fins i tot una partida de naixement expedida l’any 1958. El conjunt de la donació està valorat en 3.000 euros.

El MACA inaugurarà una exposició amb la totalitat del conjunt documental donat i totes obres que posseïx de l’artista colivenc més conegut a nivell internacional, mestre de la cinètica. Este conjunt superarà les 600 peces per a mostrar una visió global d’Eusebio Sempere.

Nayma Beldjilali, regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Alacant, assenyala que “són documents molt interessants i curiosos, des de cartes que li escrivia Sempere al seu pare quan estava a París fins a postals i fotos, un manuscrit sobre art i fins i tot certificats bancaris que venen a enriquir la col·lecció del MACA i que ajuden a comprendre millor la primera època de l’artista”.

Cistella de la compra
Desplaça cap amunt