Com explica la pròpia autora, l?obra és un catàleg il·lustrat de fauna masculina. Un inventari irreverent, divertit i àcid que posa nom, cara i biografia a aquests personatges que desfilen per històries amoroses, passionals o directament surrealistes.
Què fa un paio com tu en un llibre com aquest? és el títol d’aquesta ‘Gran chorbopedia il·lustrada’, que ha estat editada per degomagom. La ibense Nuria Balaguer és il·lustradora, dissenyadora gràfica i professora a l’Escola d’Art d’Alcoi i aquest és el primer treball per a un públic adult.
La idea va sorgir, com ella mateixa ens explica, quan vivia a Madrid. «Era una mena de joc entre amigues quan coneixíem algun prototip de noi que ens feia gràcia. Amb el temps em vaig adonar que la idea tenia força enjundia i fa dos anys i mig gairebé, vaig començar a donar-li forma ia escriure els personatges. Al principi en vaig fer 120, encara que al final al llibre se n’han publicat 50, així que podria treure’n un altre llibre perfectament».
Balaguer afegeix que va fer una selecció d’aquells més reconeixibles per a tothom i els va classificar en quatre categories: llegendaris, paranormals, salvatges i mundans.
Nuria Balaguer se sent molt satisfeta de l’acollida que està tenint el llibre, «el que m’agrada és que ningú se sent ofès i si al final hi ha algú que se sent el gremlin, ja que té uns 49 personatges més per evolucionar. També hi ha un joc que és el camí de la vergonya que està al final del tot».
El 14 de novembre passat el va presentar a Ibi, posteriorment a Madrid i el 12 de desembre el presentarà a la llibreria 80 mons, d’Alacant.




