ACTUALITAT, Ibi

L’alcalde d’Ibi i Casa 47 acorden accelerar els tràmits per al desenrotllament de VPO

L’Ajuntament i l’Entitat Estatal de Vivenda Casa 47, anteriorment coneguda com Sepes, han acordat reactivar el projecte de construcció de vivenda de protecció oficial a Ibi, després de la reunió que va mantindre l’alcalde el 12 de febrer, a Madrid, amb la presidenta de Casa 47, Leire Iglesias Santiago.

Els dos van abordar la situació actual de l’expedient i les línies d’actuació necessàries per a avançar en el desenrotllament residencial previst en la parcel·la situada enfront del Centre de Salut Ibi II.
Durant la reunió, explica Sergio Carrasco, es va concretar que el primer pas per a desbloquejar el projecte serà la urbanització de la zona i la dotació dels servicis bàsics, una fase imprescindible per a possibilitar la posterior edificació de les vivendes.

A qui li correspondria executar estos treballs, a l’Ajuntament o a l’empresa pública? i en què consistirien?
La propietària del sector i, per tant, promotora del desenrotllament és Casa 47. En conseqüència, és a esta entitat a qui correspon executar les obres d’urbanització.
Convé aclarir que la parcel·la es troba parcialment urbanitzada. En este moment, l’element pendent més rellevant és el subministrament elèctric. Per a això, Iberdrola ha d’executar la instal·lació d’una línia de mitjana tensió que done servici al sector. Este és el pas immediat en el qual ens trobem actualment. Com es pot comprendre, esta actuació no depén ni de l’Ajuntament ni de Casa 47, sinó de la companyia subministradora. Una vegada instal·lada la línia de mitjana tensió, es podrà procedir a la reparcel·lació i, a continuació, a l’inici de les obres d’edificació.

En la reunió es va parlar de terminis per a posar en marxa el projecte?
En este moment no és possible concretar terminis, precisament perquè el tràmit en el qual estem depén d’un tercer. Fins que no es complete l’actuació elèctrica, no es pot fixar un calendari tancat.
No obstant això, tant des de l’entitat estatal de sòl com des de l’Ajuntament portem temps treballant de manera coordinada en tots els aspectes tècnics i administratius que sí que poden avançar-se, amb l’objectiu que, quan es desbloquege esta fase, el projecte puga continuar sense demores innecessàries.

Quina resposta està tenint en el municipi?
L’anunci ha generat una gran expectació, la qual cosa demostra que es tracta d’una iniciativa molt necessària a Ibi. Rebem anomenades i consultes pràcticament diàriament de veïns interessats a conéixer els terminis i el procediment per a accedir a estes vivendes.

Entenem perfectament eixa inquietud. Som conscients de la dificultat que moltes famílies i molts jóvens tenen hui per a accedir a una vivenda, i precisament per això este projecte és prioritari. Ara bé, hem d’entendre que un desenrotllament d’esta envergadura no es materialitza d’un dia per a un altre.
He d’aclarir que la promoció es realitzarà com a vivenda protegida de promoció pública. Això significa que el procediment d’accés estarà regulat per la normativa autonòmica i estatal aplicable, amb criteris objectius i transparents. Quan s’òbriga el procés, s’anunciarà oficialment, s’informarà amb claredat dels requisits, com, per exemple, nivells de renda, empadronament o altres condicions que establisca la normativa vigent, i es fixarà un termini d’inscripció.

L’adjudicació no és discrecional. Es realitza conforme als criteris establits legalment i, si és el cas, mitjançant sorteig públic davant notari entre les persones que complisquen els requisits, garantint igualtat, publicitat i transparència en tot el procés.
En estos moments encara no estem en la fase d’inscripció. Encara queda recorregut fins a arribar a eixe punt. Quan siga el moment, l’Ajuntament el comunicarà amb total claredat perquè totes les persones interessades disposen de la mateixa informació i les mateixes oportunitats.

Entre 100 i 850 vivendes
L’Ajuntament va reprendre al novembre de 2025 este projecte, que portava paralitzat des de 2011, amb l’objectiu de conéixer l’estat administratiu, la documentació tècnica disponible i les previsions futures vinculades a la promoció de vivenda protegida. L’actuació es localitza sobre una superfície total de 18.760 metres quadrats, dels quals una part es destinarà a zones verdes i espais públics, i la resta a ús residencial. Este projecte podria permetre la promoció d’un mínim de 100 i fins a un màxim d’entre 700 i 850 vivendes protegides.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Normas de uso

  • Esta es la opinión de los internautas, no de escaparatedigital.com.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Reservado el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • El e-mail debe ser correcto ya que el comentario será validado a través de dicho correo electrónico, aunque este campo será ocultado en los comentarios.
  • Los comentarios vertidos en esta web son responsabilidad de sus respectivos remitentes, no de Escaparate Digital La IP y el mail de los remitentes serán guardados y podrán ser facilitados a las autoridades competentes en caso de que éstas los requieran.
  • Los comentarios que no se refieran a la noticia o artículo al que corresponden serán eliminados o no autorizados.

Los datos personales recogidos formarán parte de un fichero automatizado debidamente inscrito en la Agencia de Protección de Datos, propiedad de AREA OBERTA, S.L, con CIF B-03989845 y con domicilio en Avda. Juan Carlos I, de Ibi, cuya única finalidad es gestionar el servicio. Como responsable del fichero, ESCAPARATE garantiza el cumplimiento de la Ley Orgánica 15/1999 de Protección de Datos de Carácter Personal. El usuario podrá ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición dirigiéndose a info@escaparatedigital.com. Àrea Oberta se reserva el derecho a publicar estos comentarios en la edición impresa de Escaparate o en cualquier otro soporte.