La matinada del 2 de desembre, agents de la Policia Local d’Ibi, en coordinació amb la Guàrdia Civil, van dur a terme una complexa intervenció per a garantir la seguretat d’una dona inclosa en el sistema VioGén amb nivell de risc extrem.
L’actuació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va sol·licitar suport a la Policia Local per a localitzar i detindre a un home presumptament implicat en un delicte de violència de gènere. A la seua arribada a la caserna, els agents es van trobar amb la víctima, que presentava lesions visibles i va assegurar no tindre un lloc on passar la nit més enllà del seu domicili, on a més va dir que es trobava el seu gos.
Amb l’objectiu de protegir-la, les patrulles van acompanyar a la dona fins a la seua vivenda per a comprovar que el presumpte agressor no estava a l’interior. No obstant això, la intervenció es va complicar quan la víctima va començar a mostrar una actitud agressiva i descontrolada cap als agents, insultant-los, amenaçant-los i intentant accedir al domicili sense permetre la preceptiva verificació de seguretat.
Segons relaten fonts policials, la dona va arribar a espentar a diversos agents, tant de Policia Local com de Guàrdia Civil, obligant els actuants a emprar la mínima força necessària per a evitar que es causara mal a si mateixa o a tercers. En detectar signes compatibles amb un possible estat d’agitació per abstinència, es va sol·licitar assistència sanitària, encara que la víctima va rebutjar finalment ser atesa.
Una vegada assegurat l’immoble i comprovat que el presumpte agressor no es trobava dins, la dona va poder accedir a la seua vivenda mentres els agents romanien en l’exterior, complint el protocol de vigilància propi dels casos de risc extrem.
L’actuació, que es va prolongar durant prop de cinc hores, va evidenciar —segons destaquen fonts policials— la professionalitat, paciència i compromís dels agents implicats, centrats en tot moment a protegir la integritat de la víctima malgrat la falta de col·laboració mostrada durant l’operatiu.
