Un total de 97.590 persones han visitat l'exposició internacional 'Maies, l'enigma de les ciutats perdudes', que ha acollit el Museu Arqueològic d'Alacant (Marq) des del 25 de maig de 2017 fins al diumenge 7 de gener. El museu va aconseguir xifres rècord durant la setmana de portes obertes (celebrada del 2 al 7 de gener per clausurar la mostra), amb quasi 6.000 visitants, i al llarg de tot l'any més de 140.000 persones han passat per les seues instal·lacions i jaciments.
La mostra, que ha comptat amb un espectacular disseny expositiu, ha permés conéixer de primera mà el llegat d'una de les civilitzacions més fabuloses del món, des de la sorprenent recreació de l'origen d'esta cultura, a través de l'arquitectura monumental de les piràmides i els misteris de l'escriptura jeroglífica disposada a esteles o llindes, fins a la reproducció d'un imponent temple maia. A més, la proposta ha inclòs peces de gran valor històric com la figura d'un home amb atributs de jaguar, que ha acaparat tots els elogis dels visitants, una màscara de jade, diverses esteles, plats o encensers.
El diputat de Cultura, César Augusto Asencio, ha destacat la qualitat d'este projecte col·laboratiu internacional "que s'ha gestat al llarg de diversos anys i que ha suposat una oportunitat única per contemplar peces que no tornaran a exposar-se en Europa en molt temps".
Durant els últims mesos, el museu alacantí ha oferit al públic l'essència d'esta civilització a través d'una important col·lecció de 200 peces procedents del Museu Nacional d' Arqueologia i Etnologia de Guatemala i de dos institucions guatemalenques, la Fundació Ruta Maia i la Col·lecció Neria Herrera del Museu Juan Antonio Valdés. Així mateix, també ha comptat amb l'aportació d'altres d'espais europeus de reconegut prestigi, com el Museu d'Etnologia de Berlín o el Rautenstrauch Joest Museum de Colònia.
Finalment, cal destacar que una de les incorporacions que més ha cridat l'atenció del públic han estat els panells interactius i els misteris del calendari maia, concreten fonts del Marq.